12 تن به‌شمول نُه کارگر چینی در پی منحرف شدن یک بس در خیبر پشتونخوا پاکستان کشته شدند

12 تن به‌شمول نُه کارگر چینی در پی منحرف شدن یک بس در خیبر پشتونخوا پاکستان کشته شدند

به گزارش خبرگزاری ندای آگاه، به نقل از جیو نیوز پاکستان، ۱۲ کارگر ساختمانی به شمول نُه شهروند چین در اثر انفجار بر بس انجنیران و کارگران یک پروژۀ ساختمانی در ساحۀ کوهستان بالا ایالت خیبرپشتونخوا کشته شدند و ۳۶ نفر دیگر زخمی شدند.
آژانس خبر باختر به نقل از رسانه‌های پاکستان نگاشته است که این حادثه در نزدیکی نیروگاه برق داسو، رخ داده است.

 برخی از مقام‌های محلی گفته اند که این حادثه در اثر لغزیدن بس از یک جاده به دریا به وقوع پیوسته است.

وزارت خارجۀ پاکستان هم گفته که عارضۀ تخنیکی که سبب نشت گاز شده بود، به انفجار و سرنگون شدن این موتر به دریا منجر شده است.
در همین حال سفارت چین در پاکستان با نشر اعلامیه‌یی گفته است که این بس هدف حمله قرار گرفته است. در این اعلامیه آمده : ” کارگران ما که سرگرم کار در یک پروژۀ مشخص در پاکستان بودند، هدف حمله قرار گرفتند و شماری از آنان کشته و زخمی شدند.”
ژاو لیجان، سخنگوی وزارت خارجۀ چین گفته است که بیجینگ این “بمب‌گذاری” را تقبیح کرده است و به خاطر این رویداد “شوکه” شده است. ژاو گفت: “از حکومت پاکستان می‌خواهیم که این رویداد را ریشه یابی کند و عاملان آن را هرچه زودتر بازداشت و مجازات کند.
سخنگوی وزارت خارجۀ چین همچنان گفت که بیجینگ از اسلام آباد می‌خواهد تا مصوونیت شهروندان، نهادها و پروژه‌های چین را در پاکستان تامین کند.
کامران بنگش، یکی از سخنگویان ایالت خیبرپشتونخوا گفته است که تحقیقات در مورد چگونگی وقوع این رویداد جریان دارد. او از رسانه‌ها خواسته است تا در دلیل وقوع این رویداد پیش‌گویی و پیش‌داوری نکنند. بنگش همچنان گفته است که زخمی شدگان این رویداد توسط هلیکوپتر برای درمان به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در تاجکستان این حادثه دلخراش را به وانگ یی وزیر خارجه چین تسلیت گفته است.