چرا حمله سایبری بر شرکت های دارو سازی کوید-۱۹ ؟

چرا حمله سایبری بر شرکت های دارو سازی کوید-۱۹ ؟

روزنامه دیلی میل، گزارش داده است که  آژانس دارویی اروپا از چندی بدین سو مورد هدف هکرها قرار گرفته است.

به دلیل اهمیت و درآمد بالا از ساخت واکسن کرونا،‌ تلاش برای هک سازمان های درمانی و مراقبت های بهداشتی در زمان شیوع بیماری کووید- ۱۹ افزایش یافته و عاملان حمله از هکرهای دولتی گرفته تا مجرمین حوزه سایبر به دنبال دستیابی به اطلاعات شیوع ویروس کرونا می باشند

تولید دارو یا واکسن کرونا، کاری پر خرج و زمان‌ بر و نیازمند تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و کارشناسان باتجربه است. شرکت‌هایی که این مسیر را با موفقیت طی می‌کنند می‌توانند به درآمدهای هنگفتی دست یابند و همین مسئله آنها را به هدف‌های جذابی برای هکرها تبدیل کرده است.

ازین رو برای دانستن راز و روش ساخت این دوا، مورد هدف حمله هکرهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است.

پیش ازین خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده بود که شماری از همکاران شرکت داروسازی آسترا- زنکا ایمیل‌هایی جعلی با وعده شغل با درآمد بسیار بالا دریافت کرده‌اند.

هکرها در این ایمیل‌های جعلی "ابزار حمله دیجیتالی" تعبیه کرده بودند تا از آن طریق به دستگاهای پژوهشگران پروژه تولید واکسن کرونا رخنه کنند.

رنه شون‌بوم، رئیس اداره فدرال امنیت اطلاعات فنی آلمان (BSI) میزان خطر برای شرکت‌های داروسازی و تولیدکننده واکسن در این کشور را بسیار بالام میداند. وی به رسانه ها گفته استه که حمله‌های سایبری فراوانی به شرکت‌های داروسازی، موسسه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌های آلمان قرار گرفته و خطر حمله‌های هدفمند به این گونه مراکز همچنان وجود دارد.

تا کنون هیچ حمله سایبری موفقیت‌آمیزی به شرکت‌های داروسازی آلمانی گزارش نشده اما موارد متعدد حمله به شرکت‌های داروسازی در کشورهای مختلف و مورد شرکت آسترا- زنکا بیانگر جدی بودن مخاطره است.

بر اساس تازه ترین آمارها تاهنوز نزدیک به ۶۷ میلیون آغوشته به ویروس کرونا شده است که از این میان بیشتر از یک و نیم میلیون تن در سراسر جهان جان خود را از دست داده است.