در یک شبانه روز، ۲۶ بیمار به ویروس کرونا جان باخته اند

در یک شبانه روز، ۲۶ بیمار به ویروس کرونا جان باخته اند

جریان یک شبانه روز گذشته از یک هزار ۴۵۱ مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا ۲۵۶ تن آن مثبت و ۲۶ تن دیگر جان خود را از دست داده است.

اعلامیه افزوده است که در بیست چهار ساعت گذشته ۹۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.

امار که از سوی وزارت صحت عامه نشر شده است نشان می دهد که رقم جان باختگان به این بیمار نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته است.

به نقل از اعلامیه در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۲ تن در هرات، ۶ تن در کابل، ۴ تن در بلخ، ۲ تن در پنجشیر، ‌یک تن فاریاب یک تن دیگر در ولایت سمنگان به علت بیماری به ویروس کرونا جان باخته است.

 

براساس آمار وزارت صحت، از آغاز گسترش ویروس کرونا تاکنون، ۴۹ هزار و ۷۴۰ تن در سراسر کشور به این ویروس مبتلا شده و ۲ ‌هزار و یک تن در پی ابتلا به آن جان‌های‌شان را از دست داده‌اند. ازین میان  ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن از آغاز گسترش کرونا تاکنون، پس از ابتلا به آن صحت‌یاب شده‌اند.

بر بنیاد گزارش وزارت صحت، تاکنون ۱۷۲ هزار و ۳۰۶ تن در سراسر کشور آزمایش کرونا داده‌اند.

در جهان نیز تاکنون بیش از ۷۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تن به کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، بیش از یک‌میلیون و ۶۲۷ هزار تن جان‌ باخته و بیش از ۵۱ میلیون و ۳۲۴ هزار تن دیگر درمان شده‌اند.

آمریکا، هندوستان، برزیل و روسیه، بیش‌ترین مبتلایان به کرونا در جهان را تا امروز شناسایی کرده‌اند. از این میان، آمریکا بیش‌ترین جان‌باخته‌گان کرونایی را تاکنون در میان همۀ کشورهای جهان ثبت کرده‌ است.