رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان گفت و گو کرد

رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان گفت و گو کرد

برقراری آتش بس، روند صلح و کاهش خشونت ها در کشور، بخش اصلی این گفت و گوهای تلفنی بوده است. پاکستان گفته است که با تمام طرف‌ها در افغانستان به دلیلی صحبت می‌کند که می‌خواهد "بنیاد یک توافق سیاسی فراگیر و کامل" در افغانستان گذاشته شود.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ی گفته است که اشرف غنی با عمران نخست وزیر پاکستان درباره روند صلح و کاهش خشونت ها در کشور گفت و گوی تلفنی کرده است.

‏اعلامیه می‌افزاید که آقای عمران خان تعهد کرده که پاکستان برای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان همکاری خواهد کرد.

دفتر نخست وزیر پاکستان نیز گفته است که پاکستان تلاش دارد با تمام طرف‌ها در افغانستان به دلیلی صحبت می‌کند که می‌خواهد "بنیاد یک توافق سیاسی فراگیر و کامل" در افغانستان گذاشته شود.

این در حالیست که ملا عبدالغنی برادر پس از توقف نشست صلح در دوحه، در راس یک هیات طالبان به پاکستان سفر کرده است. از سوی هم هیآت گفتگو کننده صلح افغانستان نیز به کابل بر گشته اند.

شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان امروز پس از دیدار با هیأت طالبان در اسلام آباد به رسانه‌ها گفته است که با هیأت طالبان در باره روند صلح افغانستان صحبت کرده است.

او افزوده که خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته اما مسئولیت کاهش خشونت‌ها در افغانستان "نباید تنها به دوش طالبان گذاشته شود و همه جوانب باید نقش خود را داشته باشند".

هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و گروه طالبان چهار روز پیش اعلام کردند که پس از توافق روی دستورالعمل کاری مذاکرات، برنامه را میان یکدیگر تبادل کرده و تا ۱۶ جدی سال روان به رخصتی می روند.