سفر هیأت مذاکرکننده صلح به قطر برای یک روز به تعویق افتاد

سفر هیأت مذاکرکننده صلح به قطر برای یک روز به تعویق افتاد

قرار بود امروز هیئات مذاکره کننده صلح دولت برای آغاز دور دوم مذاکرات صلح با طالبان عازم دوحه شوند؛ اما فوزیه کوفی، عضو این هیئات می گوید که این سفر برای یک روز به تآخیر افتاده است

روزنامه ۸ صبح، علت این تاخیر را نوشته است که: «منابعی در هیأت مذاکره کننده گفته‌اند که به دلیل نهایی نشدن محور مذاکرات از طرف شورای عالی مصالحه ملی و ریاست جمهوری افغانستان، سفر این هیات به تأخیر افتاده است».

به نقل از هشت صبح، یک تیم ۱۴ نفره روی محور اصلی هیأت کار می کند و قرار است پس از نهایی شدن، رئیس شورای عالی مصالحه ملی و رئیس جمهوری آنرا تائید و در اختیار هیأت مذاکره کننده قرار دهند تا براساس آن مذاکرات صورت گیرد.

این در حالیست ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان دیروز (یکشنبه) به خبرنگاران گفته بود که هیأت دولتی دوشنبه عازم قطر می شود تا در زمان تعیین شده برای آغاز مذاکرات در محل حاضر باشند.

پیش از این عبدالحفیظ منصور عضو هیأت مذاکره کننده نیز گفته بود که اختلافاتی برسر برخی مسائل در دولت برای صلح وجود دارد و تلاش ها نیز برای حل آن و گرفتن موضع یکسان ادامه دارد.

قرار است دور بعدی مذاکرات فردا (سه شنبه) در دوحه از سرگرفته شود و این بار هیأت‌ دو طرف بصورت مستقیم بحث های خود را بر مسائل اصلی صلح از جمله چگونگی تشکیل دولت آینده، نوع نظام، تقسیم قدرت و دیگر مسائل آغاز کنند.