محقق از انتصابش به حیث مشاور ارشد امنیتی- سیاسی ریاست جمهوری حمایت کرد

محقق از انتصابش به حیث مشاور ارشد امنیتی- سیاسی ریاست جمهوری حمایت کرد

محمد محقق رهبر حزب وحدتت اسلامی مردم افغانستان از انتصابش به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی از سوی ریاست جمهوری حمایت کرد.

آقای محقق در برابر واکنش های مردم سکوتش را شکست و امروز در صفحه فسبوکش نوشت که فرمان رییس جمهور غنی مبنی بر انتصابش هیچگاه به معناى صف‌آرایى تیمى و جناحى نیست، بلکه در راستاى تفاهم سیاسى قبلى و در جهت دفاع از تفکر جمهوریت حول محور نظام جمهورى اسلامى است.

پس انتشار فرمان ریاست جمهوری موج از واکنش ها در صفحات مجازی فرا گرفت. حتی شماری آنرا صف آرایى‌هاى جدید در تیم‌هاى انتخاباتى دانسته و بعضى آن را در جهت مخالفت با منافع کشور خاص و یک تعداد عناصر خاص در درون حکومت عنوان کرده بود.

محقق همچنان نوشته است که قضیه تیم‌های انتخاباتی مربوط به گذشته است و اکنون همه‌ای ما یک تیم جمهوریت در راه حمایت از صلح و ثبات پایدار هستیم و این امر به نفع و ضرر کدام کشور خاص هم نیست.

آقای محقق گفته است که پذیرش این پُست به عنوان یک امتیاز سیاسى صورت نگرفته، بلکه جهت حمایت از روند مصالحه ملى با تفکر جمهوریت خواهى، تقویت مشارکت جامعه هزاره و تشیع در ساختار نظام و تلاش براى ایجاد اجماع ملى در جهت حمایت از ارزش‌هاى دینى، ملى و مردم‌سالارى انجام شده‌است.

وی تاکید کرده است که حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان در چوکات تفاهم سیاسى در حکومت مشارکت داشته و پذیرش پست جدید در راستاى تکمیل و تقویه این مشارکت و حمایت از روند صلح است.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان خاطرنشان ساخته است که من در گذشته نیز مسئولیت پست‌هاى کلان دولتى را به عهده داشتم و کنون کدام انگیزه منفعت طلبی یا شهرت طلبی براى احراز این پست ندارم.

آقای محقق از منتقدان خود خواسته است تا از گمانه‌زنی‌های ناروا در مورد دیگران بپرهیزند.

این در حالیست رئیس‌جمهور غنی با صدور فرمانی، آقای محقق را به عنوان مشاور ارشد امنیتی و سیاسی خود معرفی کرد.

انتصاب آقای محقق به عنوان مشاور ریاست جمهوری که پیش از این یکی از منتقدان جدی حکومت بود و در انتخابات ریاست جمهوری نیز از تکت انتخاباتی آقای عبدالله، رقیب رئیس‌جمهور غنی حمایت کرده بود، واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

بسیاری این انتصاب را بازی سیاسی ارگ در برابر جبهه طرفداران حکومت موقت در روند صلح عنوان کردند، زیرا پیش از انتصاب آقای محقق به عنوان مشاور ارشد امنیتی و سیاسی رئیس‌جمهور، آقای غنی راحله دوستم، فرزند مارشال دوستم، یکی از متحدان نزدیک داکتر عبدالله و نیز منتقد جدی حکومت را به حیث سناتور انتصابی در مجلس سنا معرفی کرده بود.