هشدار شهروندان هرات؛ اگر فرمانده پولیس این ولایت برکنار نشود تمام شهر را تعطیل می کنند

هشدار شهروندان هرات؛ اگر فرمانده پولیس این ولایت برکنار نشود تمام شهر را تعطیل می کنند

شماری از اعضای شورای ولایتی، نمایندگان سکتورهای خصوصی و شماری از شهروندان هرات، صبح امروز (دوشنبه، ۶ دلو) در یک گردهمایی از حکومت مرکزی خواست هرچه زودتر سلطان داود سلطان فرمانده این ولایت برکنار شود.

عبدالکریم عظیم، خبرنگار ولایتی ندای آگاه با ارسال این گزارش می گوید، متعرضان هشدار میدهند در صورتیکه فرمانده پولیس برکنار نشود، دست به اعتراض سرتاسری زده و تمامی شهر را تعطیل میکنند.

کامران علی زایی رئیس شورای ولایتی هرات می‌گوید، ناامنی‌ها، اختطاف‌ها ، سرقت‌های مسلحانه در این ولایت بگونه بی سابقه افزایش یافته است؛ اما مقامات امنیتی تا کنون هیچ اقدامی نکرده اند.

وی هشدار میدهد اگر حکومت مرکزی به خواست آنان توجه نکند. دست به اعتراض سرتاسری زده و همراه با مردم به فرماندهی پولیس هجوم خواهند برد.

حمید الله خادم رئیس اتاق صنایع ومعادن هرات میگوید، درپی  ناامنی‌های اخیر در هرات چندین فابریکه تولیدی مسدود گردیده و صنعت کاران و سرمایه گزاران به دلیل ناامنی سرمایه شانرا جمع آوری و کشور را ترک میکنند .

از سوی هم مسؤلان اتاق پیشه‌وران هرات هشدار میدهند تا هفته آینده حکومت مرکزی فرمانده پولیس را برکنار نکند تمامی دوکان‌های شهر را مسدود خواهند کرد.

در همین حال سلطان داود «سلطان» فرمانده پولیس هرات در مصاحبه با رسانه ها گفته که شورای ولایتی علیه او دسیسه میکنند چون به خواست آنان نکرده است . وی گفته که شورای ولایتی به دنبال جابجایی افراد شأن در سمت های نظامی است که وی به خواست آنان عمل نکرده است.

این در حالیست که روز گذشته، افراد مسلح موترسایکل سوار یک صراف را به قتل رسانده و پولهایش را به سرقت برده است.