وزیران خارجه پاکستان و امریکا در باره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند

وزیران خارجه پاکستان و امریکا در باره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند

وزارت خارجه پاکستان با نشر اعلامیه‌ی گفته است، شاه محمود قریشی در تماس تلفونی با آنتونی بلینکن در باره روند صلح افغانستان بحث کرده و اسلام‌آباد بر اساس منافع مشترک در طیف وسیعی از موضوعات آماده همکاری با واشنگتن است.

در بیانیه آمده است که شاه محمود قریشی به همتایی آمریکایی‌اش گفته است،‌ صلح در افغانستان از طریق توافق سیاسی یکی از اهداف اساسی دو کشور به شمار می آید.

به نقل از بیانیه، اسلام آباد روند صلح افغانستان را تسهیل کرده و کاهش خشونت که منجر به آتش‌بس و تلاش برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی فراگیر در افغانستان شود آنرا ضروری میداند.

این در حالیست که مذاکرات دور دوم صلح افغانستان میان نمایندگان از کابل و طالبان در هفته های اخیر به سردرگمی رفته و حتی گزارش های منتشر شده است که گرو طالبان به صلح افغانستان تمایل ندارند.

از سوی هم وزارت خارجه افغانستان با انشتار بیانیه گفته است که امروز محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه و شماری از مقامات بلندپایه به منظور اشتراک در اجلاس سه‌جانبه افغانستان، ازبیکستان و پاکستان به تاشکند سفر کرد. هدف از این سفر،  تقویت اتصال منطقه‌ای، گسترش تجارت و ترانزیت، توسعۀ روابط و همکاری‌ها خوانده شده است.