اعتراض ترجمان‌های افغان در کانادا؛ جان خانواده‌های ما در خطر است

اعتراض ترجمان‌های افغان در کانادا؛ جان خانواده‌های ما در خطر است

به گزارش خبرگزاری ندای آگاه به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترجمان‌های افغان که از سوی دولت کانادا به آن کشور منتقل شده اند، در تجمع اعتراضی از سیاست دولت این کشور در قبال خود شان انتقاد کرده و می‌گویند که جان خانواده های آنان در خطر است و دولت کاناد در قبال این موضوع بی توجه است.
بر بنیاد این گزارش، یک گروه 100 نفری از افغان‌ها که در اتاوا تجمع کردند، پلادکارهایی با عنوان "کمک: مردم ما را تخلیه کنید" و "کارمان اعضای خانواده ما را به خطر انداخت" را با خود حمل کردند.

تظاهرات کنندگان با اشاره به اینکه طالبان پس از تصمیم آمریکا برای خروج، کنترل حدود 80 درصد از افغانستان را به دست گرفتند، خواستار مداخله فوری دولت کانادا برای کمک به خانواده‌ها و همکاران سابق خود که تحت تهدید طالبان قرار دارند، شدند.

معترضین گفتند که جان خود را برای کانادا به خطر انداخته‌اند و اکنون زمان آن است که دولت کانادا به آنها کمک کند.

ماركو مندیچینو وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی كانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی در 23 جولای اعلام کرد که یک برنامه ویژه برای انتقال پرسنل حمایتی افغان که برای کانادا در افغانستان کار می‌کنند راه اندازی کرده‌اند.

برنامه مذکور تنها در یک دوره درخواست سه روزه انجام شد و دستورالعمل‌های برنامه که به طور کامل به زبان انگلیسی نوشته شده است، متقاضیان را ملزم به جمع آوری و تکمیل حداقل سه فرم الکترونیکی طولانی که نیاز به دسترسی به رایانه و اینترنت را در 72 ساعت داشتند، کرد.

به دلیل تقاضای بالا و زمان کوتاه برنامه، درگاه اینترنتی ایجاد شده برای افغان‌ها قفل شد و بسیاری از افراد نتوانستند درخواست خود را تکمیل کنند.