کشته و زخمی شدن هفت تن در تظاهرات ولایت بغلان

  کشته و زخمی شدن هفت تن  در تظاهرات  ولایت بغلان

تظاهرات شماری از باشنده‌گان ولایت بغلان در اعتراض به نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این ولایت، وارد دومین روز شد.
 این تظاهرات روز جمعه، ششم ثور، هم‌زمان با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی ولایت بغلان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات آغاز و شام گذشته به خشونت کشیده شد که در نتیجه‌ی آن یک معترض کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.
معترضان ادعا دارند که پولیس بر مظاهره‌چیان شیلک کرده‌ است، اما مسوولان در وزارت امور داخله می‌گویند، تحقیقات این نهاد نشان می‌دهد که انفجار ماین ‌جاسازی شده در میان معترضان سبب کشته و زخمی شدن آن‌ها شده‌ است. نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله روز شنبه، هفتم ثور، به ۸صبح گفت که پس از وقوع انفجار، نیروهای پولیس شلیک هوایی کرده‌اند. او ادعای معترضان مبنی بر شیلک پولیس بر آن‌ها را رد کرد. 
در سوی دیگر، عتیق‌الله قادری، یکی از معترضان در بغلان، به ۸صبح گفت که حوالی ساعت ۷:۴۰ شام روز جمعه پولیس به معترضان هشدار داد که ساحه را ترک کنند، اما متعرضان اصرار داشتند که پس از مشوره در این مورد تصمیم خواهند گرفت. او گفت، پس از آن پولیس بر معترضان آتش‌ گشود که در نتیجه آن یک نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند. وضعیت یکی از این زخمیان وخیم گزارش شده است.  

صدها باشنده ولایت بغلان پیش از چاشت روز جمعه در ساحه «دو سرکه» مزار از مربوطات شهر پلخمری مرکز این ولایت با راه‌انداری تظاهرات اعتراضی نسبت به نتایج نهایی انتخابات پارلمانی بغلان، شاهراه کابل- مزارشریف را به روی رفت‌وآمد بستند. آن‌چنان که معترضان می‌گویند این تظاهرات امروز شنبه نیز با حمل جنازه معترض کشته‌شده ادامه دارد.