جزییات تازه از میزان تلفات حمله به کنسولگری آلمان در مزارشریف

جزییات تازه از میزان تلفات حمله به کنسولگری آلمان در مزارشریف

 هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، از رقم تلفات حمله تروریستی به کنسولگری آلمان در شهر مزارشریف در شمال افغانستان، جزییات تازه ارایه کرده و گفته است که در این حمله چهار نفر کشته و 128 تن دیگر زخمی شده‌اند. پیش از این گزارش شده بود که در این حمله شش تن کشته و 120 تن دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل متحد در اعلامیه‌ای گفته است که افراد کشته شده غیرنظامیان هستند. سازمان ملل متحد همچنین گفته است که در میان زخمیان این رویداد تروریستی نوزده زن و سی و هشت کودک نیز شامل هستند. به گفته یوناما، بیشتر این افراد در نتیجه شکستن شیشه‌ها به صورت سطحی زخمی شده‌اند. یوناما می‌افزاید که در این حمله نزدیک به صد باب دوکان و منزل مسکونی نیز آسیب دیده است.

ناوقت پنجشنبه‌شب، یک انتحارکننده موتر مملو از مواد انفجاری را در یکی از دیوارهای ساختمان کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف کوبید. گروه طالبان مسوولیت این رویداد تروریستی را به عهده گرفته و گفته این حمله بدنبال حملات هوایی اخیر در شهر کندز انجام شده است.

هیات معاونت سازمان ملل متحد، از این حمله به عنوان جنایت جنگی یاد کرده می‌گوید: «حملاتی که قصدا افراد غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند و در بین‌ آنها وحشت ایجاد می‌کند، تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه جنایت جنگی پنداشته می‌شود.»

در همین‌حال، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان نیز این حمله را شدیدا محکوم و از آن به عنوان یک عمل غیرانسانی و غیر اسلامی نام برده است. آقای عبدالله در بیانیه‌ای گفته است: «طالبان تروریست با این اعمال تروریستی و نا امن ساختن مناطق آرام هرگز نمی‌توانند در عزم و اراده مردم٬‌ حکومت و قوای مسلح کشور به ویژه در شهرهای چون مزارشریف در مبارزه با تروریزم و فراهم سازی امنیت خلل وارد نمایند.»