فدراسیون بین المللی خبرنگاران: دولت افغانستان باید حافظ جان خبرنگاران باشد

فدراسیون بین المللی خبرنگاران: دولت افغانستان باید حافظ جان خبرنگاران باشد

فدراسیون بین المللی خبرنگاران از دولت افغانستان بار دیگر خواست تا محافظ جان خبرنگاران بوده و توجه بیشتر در تامین امنیت آنها داشته باشد.

این فدارسیون با نشر اطلاعیه قتل رحمت الله نیکزاد را محکوم و خواهان توقف کشتار خبرنگاران در کشور شده است.

این در حالیست که روز گذشته حوالی ساعت  ۵ بعد شام، رحمت‌الله نیک‌زاد، خبرنگار آزاد و رئیس اتحادیه خبرنگاران غزنی در ناحیه اول شهر غزنی و در نزدیکی خانه‌اش، هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و به قتل رسید.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفته است که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است، اما تاهنوز جزییات در دست نیست که چرا و از سوی چه کسی رحمت الله نیکزاد کشته شده است.

آقای نیکزاد سابقه کار با رسانه‌های معروف جهانی؛ همچون الجزیره، آسوشیتدپرس را در کارنامه خود داشته و از این جهت از سرشناس‌ترین خبرنگارانی بود که در غزنی فعالیت می‌کرد.

او همچنان ریاست اتحادیه خبرنگاران ولایت غزنی را هم به عهده‌ داشت. آقای نیک‌زاد، چهارمین خبرنگاری است که در چند مدت اخیر در افغانستان به‌قتل رسیده، در حالی که از پرونده کشته شدن سه نفر دیگر همچنان باز است و تا هنوز هیچ سرنخی از قاتلان این خبرنگاران کشته شده، در دست نیست. الیاس داعی خبرنگار رادیو آزادی در هلمند، یما سیاوش در کابل، ملاله میوند در ننگرهار و دیروز هم رحمت‌الله نیک‌زاد در غزنی از قربانیان اخیری است که خانواده مطبوعات و رسانه‌های افغانستان را را در شوک بزرگی قرار داده است.

هیچ فرد یا گروهی تا هنوز مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صفحه توییترش کشته شدن این خبرنگار را محکوم کرده است