زلمی خلیلزاد بمنظور برگزاری دور دوم مذاکرات صلح افغانستان وارد قطر شد

زلمی خلیلزاد بمنظور برگزاری دور دوم مذاکرات صلح افغانستان وارد قطر شد

 همزمان با شروع دور دوم مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان، ‌زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در تویتی نوشته است که به دوحه و منطقه با این انتظار برگشته که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در دور دوم مذاکرات صلح افغانستان با طالبان به میان بیاید.

آقای خلیلزاد همچنان خواستار آتش بس یا کاهش قابل ملاحظه خشونت شده است.

خلیلزاد گفته است که هر دو طرف باید به "سازش واقعی" تن بدهند و هر چه عاجل روی یک ساختار سیاسی مورد توافق دو طرف مذاکره کنند.

وی نوشته است که میزان کنونی خشونت از جمله قتل‌های هدفمند قابل قبول نیست و روند صلح و آینده افغانستان را آسیب می‌زند.

 شورای عالی مصالحه ملی نیز از برگزاری سومین نشست کمیته‌ رهبری این شورا با اشتراک هیأت مذاکره‌کننده افغانستان در قصر سپیدار خبر داد.

در خبر نامه شورای عالی مصالحه آمده که عبدالله عبدالله، رئیس شورای این نهاد، از کارکرد این هیأت ستایش کرده و گفته است: "هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان از حمایت قاطع دولت و ملت افغانستان برخوردار است و با کمال اطمینان به دور دوم مذکرات، امروز (۱۶، جدی) در دوحه پایخت قطر برگزار شود، می‌روند."

قرار بود هیئات صلح دولت افغانستان روز گذشته (دوشنبه، ۱۵، جدی) به دوحه سفر کند، اما بنابر مشکلات فنی برای یک روز به تعویق افتاد.

از سوی هم،‌ معصوم استانکزی رئیس هیأت مذاکره‌کننده‌ افغانستان گفته است: "اکنون می‌دانیم که اولویت‌های ما در دور دوم مذاکرات چیست. ما با اطمینان کامل و اراده‌ واقعی برای تأمین صلح به دور دوم مذاکرات می‌رویم. حمایت قاطع و گسترده‌ دولت و ملت افغانستان برای ما حیاتی است."