جنرال مراد: اگر حکومت به خواست مردم توجه نکند به بهسود رفته و از آن‌جا با آن‌ها سخن خواهد گفت

جنرال مراد: اگر حکومت به خواست مردم توجه نکند به بهسود رفته و از آن‌جا با آن‌ها سخن خواهد گفت

جنرال مراد علی مراد، از فرماندهان پیشین ارتش، روزگذشته (شنبه، ۱۱ دلو) در پیوند به رویداد بهسود هشدار داد و گفت: «اگر مسوولان حکومتی به خواست مردم توجه نکند، به بهسود رفته و آز انجا با آنها سخن خواهد گفت».

آقای مردا افزود، اگر تا پایان ضرب‌العجل تعیین‌شده از جانب «ستاد دادخواهی برای قربانیان رویداد بهسود» تنش به‌میان‌آمده در این ولسوالی را حل نکند، مسئولیت هراتفاقی که رخ دهد، به دوش آن‌ها خواهد بود.

آقای مراد که در جلسه «ستاد دادخواهی برای قربانیان بهسود»  در کابل صحبت می‌کرد، گفت که اگر مسئولان حکومت به خواست مردم توجه نکند، به بهسود رفته و از آن‌جا با آن‌ها سخن خواهد گفت.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفت، افراد وابسته به عبدالغنی و علیپور بر نیروهای امنیتی و مردم شیلک نموده که در نتیجه آن ۹ تن کشته شده و ۱۲ تن دیگر زخم برداشته اند.

به گفته آرین این رویداد زمانی رخ داد که داد الله فدایی می خواست، فرمانده جدید ولسوالی بهسود را به معرفی بگیرد که از سوی مردم و افراد وابسته به عبدالغنی علیپور مانع شده است.

اما مهدی راسخ نماینده مردم در مجلس نمایندگان می گوید، نیروهای امنیتی به فرماندهی داد الله فدایی فرمانده پولیس میدان وردک بالای مردم بی دفاع  شیلیک نموده است.

از سوی هم سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و عبدالکریم خلیلی، یکی از رهبران سیاسی کشور از حکومت خواسته است که هرچه زودتر به این مشکل پیش آمده پایان دهد.

این در حالیست که شام روز گذشته هیاتی از جانب حکومت برای بررسی این رویداد به ولسوالی بهسود سفر کرده اند.