امنیت ملی هشت کارمند گمرک میدان هوایی کابل را به جرم قاچاق بازداشت کرد

امنیت ملی هشت کارمند گمرک میدان هوایی کابل را به جرم قاچاق بازداشت کرد

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که نیروهای این ریاست 8 تن از کارمندان و مسوولان امنیتی گمرک میدان هوایی حامد کرزی را به اتهام قاچاق اموال تجارتی بازداشت کرده‌اند.

در یک خبرنامه این ریاست که روز دوشنبه، ۶ عقرب به رسانه‌ها فرستاده شده آمده که نیروهای حراست و تنفیذ قانون این ریاست، اعضای یک شبکه قاچاق را باالفعل در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی بازداشت کرده‌اند.

خبرنامه افزوده که این افراد کارمندان و مسؤولان امنیتی گمرک میدان هوایی حامد کرزی را که هنگام انتقال غیر قانونی اموال تجارتی بازداشت شده‌اند.

امنیت ملی این افراد را شهیر و امید؛ کارمندان گمرک میدان هوایی حامد کرزی، محمد صمیم، سید فهیم، راشد، تاج علی و نصیر احمد؛  مسؤلین امنیتی مؤظف در گمرک میدان هوایی حامد کرزی و رفیع الله انتقال دهنده اموال از دبی به کابل معرفی کرده‌است.

در خبرنامه این ریاست همچنین آمده که بعضی از حلقات جرمی در تبانی با افراد متذکره در گمرک میدان هوایی به‌شکل سازمان یافته، دست به قاچاق اموال تجارتی می‌زدند‌ که این‌بار هم تلاش داشتند تا اقلام متعدد را بدون محصول گمرکی و بشکل غیر قانونی از میدان هوایی خارج نمایند؛ اما از این‌که  همه این کارمندان تحت تعقیب نیروهای امنیت ملی بودند باالفعل بازداشت و به مراجع عدلی و قضایی تسلیم داده شدند.

امنیت ملی تاکید کرده که مبارزه با جرایم سازمان یافته در صدر اولویت‌های این ریاست قرار دارد و تمام حلقات مفسد و شبکه‌های جرمی را تثبیت و به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی می‌نماید.

نویسنده عبدالاحد پویا