موج دوم کرونا/نهادهای تحصیلی از هشت قوس الی پانزده حوت رخصت شد

موج دوم کرونا/نهادهای تحصیلی از هشت قوس الی پانزده حوت رخصت شد

همزمان با شیوع موج دوم ویروس کرونا در افغانستان وزارت تحصیلات عالی اعلام که بر اساس فیصله این کابینه، از هشت قوس الی پانزده حوت تمام نهادهای تحصیلی کشور رخصت می شوند.

عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی در یک کنفرانس خبری گفت، براساس فیصله کابینه، باتوجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا و فرا رسیدن فصل سرما تمامی نهادهای تحصیلی کشور از هشتم قوس الی پانزدهم حوت سال روان، رخصت می شوند.

بصیر افزود که با توجه به تصمیم کابینه و فیصله های وزارت تحصیلات عالی، برنامه امتحانات مقاطع لیسانس وفوق لیسانس که دروس شان تا هفته آینده تکمیل می شود در صورت مساعد بودن شرایط صحی، از تاریخ ۱۵ حوت سال جاری به بعد زمان بندی شود.

به گفته او تمامی نهادهای تحصیلات عالی در صورت مساعد بودن شرایط صحی، موظف اند پس از ختم رخصتی ها برنامه های درسی شان را از این تاریخ برنامه ریزی نمایند:

  • از 15 حوت تا 14 حمل سال 1400 به مدت ۴ هفته ادامه دروس تشدیدی سمستر جاری
  • از 15 حمل تا 7 ثور سال 1400 امتحانات نهایی سمستر جاری
  • از 10 حمل تا 20 ثور سال 1400، امتحانات چانس سمستر جاری
  • از 20 ثور سال 1400 شروع سمسترهای جدید

وزیر تحصیلات عالی اطمینان داد که نظام تحصیلات عالی افغانستان در ایام تعطیلات، به طور کلی به تعطیل نرفته و ارتباطات این وزارت با محصلین ادامه دارد، دانشگاها و موسسات تحصیلات عالی برنامه های غیر حضوری یا درس های حمایوی خود را از طریق سیستم های آنلاین ادامه می دهند.