میرکل، ادامه خشونت‌ها همزمان با گفت‌وگوهای صلح پذیرفتنی نیست

میرکل، ادامه خشونت‌ها همزمان با گفت‌وگوهای صلح پذیرفتنی نیست

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور با آنگلا میرکل، نخست وزیر آلمان دربارۀ صلح و نشست وزیران دفاع ناتو گفت‌وگو کرده است.

ارگ بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۹ دلو) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این گفت‌وگو شام روز گذشته در باره روند صلح افغانستان، روابط دو جانبه کابل و برلین، ادامۀ کمک‌های آلمان و نشست وزیران دفاع ناتو بوده است.

به نقل از این خبرنامه، خانم میرکل ضمن حمایت همه‌جانبۀ کشورش از روند جاری صلح، ادامۀ خشونت‌ها از سوی طالبان را مورد انتقاد قرار می‌دهد. او می‌افزاید که ادامۀ خشونت‌ها همزمان با گفت‌وگوهای صلح پذیرفتنی نیست.

نخست وزیر آلمان همچنان تأکید می‌کند که کشورش از روند صلحی حمایت می‌کند که دستاوردهای ۱۹ سال مردم افغانستان به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌ها در آن حفظ شود.

در این خبرنامه آمده است که رییس‌جمهور غنی ضمن پرداختن به موضوع‌ صلح و برنامه‌های دولت برای خودکفایی، موضوع ایجاد دهلیزهای هوایی میان کابل و برلین را نیز مطرح کرده است. بر اساس این خبرنامه، نخست وزیر آلمان از این پیشنهاد حکومت افغانستان استقبال کرده است.

بر اساس خبرنامۀ ارگ، دو جانب از برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو که در ماه فبروری قرار است دایر شود، نیز یادآوری کرده و آن را در روند صلح افغانستان مهم توصیف کرده‌اند.

این در حالی است که گفت‌وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر طی ده روز گذشته متوقف بوده است. اعضای هیأت مذاکراتی دولت می‌گویند که طالبان حاضر نیستند در مورد پایان جنگ در کشور گفت‌وگو کنند.