انفجار انتحاری در یک مراسم عروسی در شهر کابل ده‌ها قربانی گرفت

انفجار انتحاری در یک مراسم عروسی در شهر کابل ده‌ها قربانی گرفت

از اثر انفجار در یک مراسم عروسی در هوتلی در غرب پایتخت افغانستان بیش از ۲۴۰ نفر کشته و مجروح شده‌اند. این دومین انفجار در این منطقه طی کمتر از دو هفته گذشته است. گروه طالبان می‌گوید در این انفجار دخالت نداشته است.

 در گزارش‌هایی که طی چند ساعت از این واقعه منتشر شده تعداد قربانیان مدام رو به افزایش است.

نصرت رحیمی می‌گوید انفجار ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه شبه شب رخ داد و بر اثر آن بیش از ۱۸۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. شمار مهمانان این مراسم تا هزار و ۲۰۰ نفر گزارش شده است.

اکثریت ساکنان منطقه‌ای که هوتل "شهر دبی" در آن قرار دارد از اقلیت شیعه پایتخت افغانستان هستند. تا کنون از انگیزه این انفجار و تعداد کسانی که در آن دخیل بوده‌اند خبری موثقی در دست نیست.

وزارت داخله می‌گوید قربانیان همه غیرنظامی بوده‌اند. حدود ده روز پیش نیز بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در همین منطقه ۱۴ نفر کشته و ۱۴۵ نفر مجروح شدند. ظاهرا هدف این عملیات نیروهای امنیتی افغان بوده‌است اما بسیاری از قربانیان زن و کودک بوده‌اند.

خبرگزاری صدای افغان (آوا) به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گزارش داده که این گروه در انفجار در مراسم عروسی دست نداشته است. هنوز گروه دیگری مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

انفجار روز شنبه در حالی رخ داده که مطابق گزارش‌ها ایالات متحده آمریکا و اسلامگرایان افراطی طالبان پس از چند دور مذاکره در قطر در آستانه دست یافتن به توافق هستند.

در همین حال یک روز پیش از انفجار در هوتل "شهر دبی"، حافظ احمدالله آخوندزاده، برادر رهبر گروه طالبان در مسجدی در شهر کویته پاکستان بر اثر انفجار بمب کشته شد.

مطابق گزارش‌ها در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از ۳۸۰۰ شهروند افغانستان در درگیری‌ها و انفجارهایی که عامل اغلب آنها گروه طالبان بوده‌اند جان خود را از دست داده‌اند.