بازی با مرگ/سفر که ممکن به قیمت جان تمام می شد

بازی با مرگ/سفر که ممکن به قیمت جان تمام می شد

شش پناه‌جوی افغان باوجود سرمای شدید زمستان با پنهان شدن در یخچال یک لاری خود را از فرانسه به آلمان رساندند، سفر خطرناک و غیر قانونی ممکن بود به قیمت جان این پناه‌جویان تمام شود.

به نقل از صدای آلمان، این شش پناهجوی افغان که بین ۱۶ تا ۲۴ سال عمر دارند، در نزدیکی مرز با فرانسه در پخچال یک لاری پیدا شدند.

پولیس ایالت بادن وورتمبرگ آلمان گفته که وضع این مردان جوان خوب است و به یک اردوگاه پناهجویان فرستاده شدند.

به گفته پولیس، این مردان با پنهان شدن در یخچال یک لاری باوجود اقدامات شدید بازرسی توانسته اند از مرز فرانسه به آلمان عبور کنند.

راننده این لاری که اهل رومانیا است، به پولیس آلمان گفته وقتی برای استراحت توقف کرد، متوجه صداهایی از داخل یخچال لاری اش شد و پس از جستجو، این شش مرد افغان را پیدا کرد.

پولیس گفته این پناهجویان مدرکی برای شناسایی و تثبیت هویت به همراه ندارند. به گفته مقام های محلی، این گروه از پناهجویان در آلمان درخواست پناهندگی داده اند.

به نقل از پولیس آلمان، افراد بزرگسال به یک مرکز اولیه پذیرش پناهجویان در شهر کالسروهه فرستاده شده و نوجوانان به اداره رفاه جوانان تحویل داده شده اند.

پیش ازاین گزارش های نشر شد که پناهجویان در میان بار یخچال های لاری جان شان را از دست داده اند، سال ۲۰۱۵ جنازه های گروهی از پناهجویان افغان در یخچال یک موتر باربری کشف شدند؛ موضوعی که توجه بین المللی را به خود جلب کرد. چندین قاچاقبر انسان به شمول یک افغان که در پیوند با آن رویداد بازداشت، محاکمه و زندانی شدند.